heby

Vi rullade in i heby vid halv 9 tiden, med Carina och Steffie bakom oss.
Tittade inte på klassen innan så länge förrän det var dags att vetrinärbesiktiga.
Sen gjoorde vi iordning honom, med det nya bettet, vilket visade sig sen när jag hoppade att det var för skarpt.
Jag tog det iallafall och tog inte i han så mycket, vilket blev svårt eftersom man måste hålla ihop honom enormt mycket för att han ska få bra galopp.
Väl inne på banan, fick han en jättedålig galopp i en svår sväng så han petade ett, men en liten touch bara, 4fel.
Nästa klass tog jag mitt gamla bett jag inte ridit på ett tag, fick genast mycket bättre galopp och mycket bättre språng.
Men snöpligt rev han sista hindret, då jag inte riktigt satt ordentligt tryck i honom och svängde möjligen lite i luften.
Men min lilla plutt fick vara med på prisutdelning ändå, Karin vann senior-DM och hade ställt in sin häst, så Sky fick ställa upp som hero!
Men jag är jättenöjd med hans språng idag, men vi ska in och kolla honom på tisdag.

          

                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0