Första arbetsdagen!




I morse var det inte roligt kan jag lova! Jag skulle upp klockan 6 :o
Jag skulle nämligen hem till familjen Wässman och arbeta, och jag skulle börja klockan 7! haha.
Ännu värre var det ju att Charlie låg kvar i sängen och snarka, och jag fick gå upp!
Sådär lagom när de flesta  har avslutat sina arbetsveckor på detta sommarlov har jag börjat mitt, genom
att plocka flyghavre! :D
Vilket tycker jag kan vara skönt, bara gå och chilla, bli brun och få motion på samma gång!
Men nejdå, för idag stog det som spön i backen hela dagen (!!!!!!).
Det var bara att ringa till mamma efter en timme i åkern, att hon skulle komma med nya kläder och skor!
Hon kom heller inte med vilka skor som helst, med sina gamla ridstövlar som täckte hela knäna nästan, haha.
Så nu har man skavsår som attan, men hellre det än att ha gått blöt om fötterna resten av dagen, som jag gjorde första timmen på morgonen, inte okej! :p
Jag hann gå en jättestor åker och även en liten del utav en annan, innan pappa Wässman ringde och sa att vi kunde avsluta för idag, tur var kanske det, för lerklossar fanns det allt under ridskorna! ;D 
Härligt att komma hem sen i värmen iallafall, men man känner sig rättså fräsch när man gått kanske 1-1,5mil iallafall :)
Väl hemma, har jag bara suttit och degat hela dagen och även lagat mat till min päron, tacos! :)

                                                          

                                                     sånna här  ska jag leta efter i några dagar framöver!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0