storstädning!

berättade ju tidigare att jag skulle städa under min säng för det såg verkligen ut som jag vet inte vad, där under!
blev itne bara det, utan det blev istället storstädning i hela rummet. dammsög, dammade och rensade bland lådor osv! så nu är det riktigt fräscht! ;) hann även med att träna lite på bollen som jag lovade mig själv! haha, det lär sett roligt ut.

när mamma kom hem så åkte vi direkt till åkerby och red i ridhuset, det behövde sky. jag har ridit mycket med hackamore och med vanligt bett (dock är då bettet uppknutet med skosnöre, sylve-idé!), allt detta för att undvika att bettet ska ligga på hans sår i mungipan som alltid spricker upp när det är kallt, och det går upp så fort jag har bettet.
Men jag har nu lagt latex-tejp runt hela bettet och det funkar väldigt bra. Dock märks det att jag inte fått igenom honom på samma sätt med hackarmoret eller bettet med skosnöret, så han har inte haft riktigt bra galopp och inte lika mjuk i halsen som han brukar. Men idag red jag igenom honom ordentligt, han var ganska spänd större delen av passet men jag red honom i låg form nästan hela tiden. så han både blev riktigt avspänd på slutet och fick upp ryggen en hel del.

nu blir det Beck och kall cola!
trevlig söndagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0