"tummen"

min lilla nykomling här hemma har jag inte nämnt så mycket om sedan dess han kom hem till oss. Jag har börjat lite försiktigt med honom, vi gick ut och gick i cirka 2veckor i bara grimma och grimskaft, och sedan fick han ha träns på sig i några dagar innan vi lade på sadeln.
Nu, igår och idag har jag hängt lite i stigbygeln och han reagerar inte överdrivet tycker jag, men han är väldigt lyhörd och vill ha kontroll på vad som händer. Men det är sjukt vad lättlärda dessa småttingar är, han har istort sett ifrån att inte fatta vad longering är(igår), till att gå runt mig hur lätt som helst i en stor longervolt och dessutom stanna på spåret när jag säger till honom(idag). God, i love him.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0